Επανασχεδιασμός Εκπαιδευτικών Χώρων


 

Η μελέτη των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας σε όλο τον κόσμο και η γνώση κατασκευής εργονομικών επίπλων μας οδηγούν σε προτάσεις που αναδεικνύουν το σωστό περιβάλλον εκπαίδευσης μέσα σε μια αίθουσα εκπαίδευσης.

Η εταιρία Siγma ενστερνίζεται την άποψη ότι η διάταξη των θρανίων θεωρείται ιδανική όταν εξυπηρετεί τις ανάγκες της διδασκαλίας. Όλες οι μορφές διάταξης των θρανίων όταν εξυπηρετούν κατάλληλους εκπαιδευτικούς σκοπούς θεωρούνται σωστές. Το πρόβλημα στην Ελλάδα για εμάς, είναι ο μονολειτουργικός χαρακτήρας του σχολικού χώρου και η μονόπλευρη οργάνωση της εκπαιδευτικής σχέσης ανάμεσα σε καθηγητή και μαθητή. Της σχέσης δηλαδή που βασίζεται στην στερεότυπη δύσκαμπτη εκπαιδευτική πρακτική που έχει ως κεντρικό πόλο τον εκπαιδευτικό και όχι το ρόλο του μαθητή.

Για εμάς η σωστή διαρρύθμιση της αίθουσας και η διάταξη των θρανίων θα πρέπει να υποστηρίζει την εφαρμογή των διαφόρων εκπαιδευτικών πρακτικών που στηρίζονται στην συνεργασία, στο διάλογο και όχι σε στερεότυπες, δύσκαμπτες , ανελαστικές πρακτικές εκπαίδευσης.

Η Siγma με τις προτάσεις της δίνει την δυνατότητα ενός «Παιδαγωγικού Επανασχεδιασμού των εκπαιδευτικών χώρων»

Ο επανασχεδιασμός αυτός οριοθετεί με ευέλικτες προτάσεις και με σύγχρονες μεθόδους σχεδιασμού και χωροργάνωσης τις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικού χώρου. Προτάσεις που έχουν να κάνουν με την εργονομία των επίπλων, την διαρρύθμιση  και χωροργάνωση των αιθουσών, τις εκπαιδευτικές πρακτικές και τις μορφές επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτή και μαθητών.

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

Μετωπική διάταξη που  ευνοεί το δασκαλικό μονόλογο και την ατομική εργασία. Θεωρείται ότι  περιορίζει τους  διαμαθητικούς περισπασμούς.

 


 

Θρανία-σε-κανονική-διάταξη 

 

ΔΙΑΤΑΞΗ ΣΕ ΣΧΗΜΑ Π


 Θρνία-σε-σχήμα-Π

 

Η διάταξη των θρανίων σε σχήμα Π προσφέρει ευκαιρίες διαπροσωπικής επικοινωνίας και δημιουργίας κλίματος ομαδικής συνεργασίας.

Ο εκπαιδευτής έχει άμεση οπτική επαφή με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά, τον βοηθά και τον ενθαρρύνει.

Οι εκπαιδευόμενοι  έχουν δυνατότητες άμεσης προσωπικής αλληλεπικονωνίας.

Υπάρχει συναισθηματική ταύτιση όλων με την ομάδα , κοινοί στόχοι και συλλογικότητα.

 

 
   

 

 

ΗΜΙΚΥΚΛΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

Διάταξη που ευνοεί την ανάπτυξη μορφών συνεργασίας με έμφαση στην πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία , την ομαδική εργασία και την ενεργητική συμμετοχή.

 

 Θρανία-ημικύκλι

 

 

 

ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΔΡΑΝΩΝ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 Κυκλικά-θρανία-με-τραπέζιο             Τράπεζα-oval            ράπεζα-παραλληλόγραμμη

 

Διατάξεις που ευνοούν την ομαδική εργασία, την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας , αλληλεγγύης , και δημιουργικότητας.

Η φιλοσοφία της δημιουργίας και κατασκευής επίπλων από την Siγma ενστερνίζεται την άποψη ότι οι σύγχρονες εκπαιδευτικές διαδικασίες και οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί χώροι πρέπει να δημιουργούν διεξόδους από την ρουτίνα και την τυποποίηση της διδασκαλίας εναλλάσσοντας το διδακτικό σκηνικό, τα μέσα και τις μεθόδους.

Η σύγχρονη μορφή εκπαίδευσης δεν είναι υπόθεση εφαρμογής συνταγών αλλά δημιουργική διαδικασία , σύνθεση επιστήμης, τέχνης, ψυχολογίας και τεχνικής.

Οι  αισθητικά προσεγμένοι και άνετοι χώροι επηρεάζουν θετικά τη ψυχολογία και τη μάθηση των μαθητών πέρα από το γεγονός ότι συμβάλλουν άμεσα στην αισθητική καλλιέργεια των μαθητών. Κουρτίνες, ταπετσαρίες τοίχου, αφίσες, γλάστρες,  θεματικές αναρτήσεις  εργασιών των μαθητών, χρώματα τοίχων και εξοπλισμού, καλαίσθητα εργονομικά έπιπλα, αποτελούν στοιχεία διακόσμησης  μιας αίθουσας.





Ν. Πλαστήρα 58, 54250 Χαριλάου Θεσσαλονίκη T. 2310 780.018 - F. 2310 780.016 email : info@erg.gr

active³ 4.7 · © 2000 - 2011 IPS Ltd · Όροι χρήσης